Succesul vine după eșec

room

La un moment dat am lucrat cu o multinațională care a venit la Escape Room pentru formare corporativă și a solicitat formare bilingvă, așa că am participat personal la evenimentul lor. La acest eveniment au participat multe persoane din conducerea companiei. În general vorbind, aș alege să fac un joc simplu de spargere a gheții pentru a ajuta familiarizarea participanților unul cu celălalt și apoi să ii informez cu privire la măsurile de siguranță pentru jocul de Escape Room, regulile jocului etc. Întregul eveniment este împărțit în două secțiuni, fiecare sesiune de joc este de 45 de minute. În primul joc, i-am lăsat să se joace liber și i-am lăsat să vorbească despre câteva strategii și metode. În a doua sesiune a jocului, le-am cerut să aleagă un „lider” care să coordoneze întreaga echipă; și un „păstrător al timpului” responsabil cu gestionarea timpului, pentru că nu știi câte puzzle-uri vor fi în tot jocul, dar știi când se va termina timpul și câte indicii îți mai rămân, si am desemnat si un „expert în comunicare”, această persoană trebuie să fie foarte expresivă și trebuie să pună întrebării cheie în cel mai scurt timp, astfel încât să poată cere indicii cel mai precis, dacă este necesar. Aceste roluri pot fi schimbate oricând, dar trebuie să fie dintr-un motiv întemeiat. Mulți oameni au de obicei „superioritate iluzorie”, care este un tip de părtinire în care un individ crede că este mai bun decât este de fapt. Acest lucru poate fi văzut în mod obișnuit atunci când grupuri de oameni intră cu încredere în jocuri și încearcă să rezolve puzzle-urile, dar atunci când nu înțeleg modul în care puzzle-urile sunt rezolvate, de obicei îl învinovățesc pe alți factori și nu pe propriile abilități de rezolvare a problemelor.

De aceea, este important să aveți o persoana experimentata care să supravegheze evenimentul pentru a soluționa orice litigii. O lecție importantă pentru ei de învățat este lecția „încercare și eroare”. În mod normal, în linia lor de lucru greșelile nu sunt permise, dar în acest mediu lipsit de griji este important să le explicati că a greși nu este deloc o problemă și că nu toată lumea va ști întotdeauna totul. Făcând o greșeală puteți învăța cum să o corectati și să evitați să faceți din nou greșeli similare în viitor. În calitate de “trainer corporate” sau supraveghetor, voi încerca să privesc întregul eveniment și întreaga echipă pentru a afla dacă există o problemă de comunicare. Este o problemă de expresivitate? Prea multă dispută? Este o problemă de gestionare a timpului? Nu își asumă nimeni responsabilitatea? Sunt prea timizi? Este cineva peste confruntare? Nu ați folosit bine punctele forte ale tuturor? Există nenumărate explicații pentru potențiale probleme.

Să folosim această metaforă de exemplu. Rolul unui “trainer corporate” sau supraveghetor este ca un semafor la o intersecție aglomerată cu vehicule care vin din toate direcțiile. Unii oameni sunt ca niște mașini sport de lux, unii oameni sunt vehicule funcționale, cum ar fi autobuze sau camioane, iar unii oameni sunt motociclete. Se mișcă la viteze diferite și au funcții și fundaluri diferite. Aceste vehicule nu pot comunica foarte bine între ele și de aceea au nevoie de semafor pentru a le informa când trebuie să meargă sau când să oprească. Fără aceasta, poate duce foarte bine la un accident!

Leave a Comment